Формула организованости успешних људи у 10 корака

9.8.22

 





Често се питамо како су неки људи много успешнији од других. Наравно да је неко имао више шанси за успех у виду бољих финансија и школовања, али многи и са тим предностима нису успели. Цака је у организованости и дисциплини, према интервјуима успешних људи. Елон Маск понекад ради и до 100 сати недељно, увек чита књиге на телефону да би учио у покрету и редовно проверава да ли напредује ка својим циљевима. Али Елон није једини. И други успешни људи су нам открили да и они имају сличне кораке који су их довели до остварења њихових циљева.


Издвојили смо 10 корака који ће вам помоћи да будете савршено организовани. Па ћемо се у будућности позабавити и осталим корацима које примењују успешни људи.


1. Све записујте


Не ослањајте се на своју меморију, јер ћете сигурно заборавити неку ситницу, обавезу или идеју која би баш могла да вам помогне у послу. Данас и не морате да носите папир и оловку са собом, већ бележите све у мобилном телефону. Успешни људи записују сваку ситницу свог дана, да не би изгубили фокус са најважнијих ствари. Неки чак испланирају и сваки минут свог дана!


2. Организујте свој ормар 


Изглед није све, али ако желите да успете у пословном свету морате и да изгледате успешно. Ово значи да требате одмах да избаците све ствари из ормара које су оштећене, избледеле или вам више не одговарају. Купујте одећу у монохроматским тоновима. Тако ћете уштедети новац јер се ови тонови најлакше комбинују и изгледају много елегантније и озбиљније. Неће вам ни требати пуно одеће јер се сваки комад слаже са било којим другим у неутралним тоновима.


3. Постављајте циљеве за будућност


Морамо знати где идемо и на шта циљамо. Па чак и ако не потрефимо тај циљ, или га у међувремену коригујемо, овај корак је важан да бисмо направили стратегију за пословни успех и спровели је у дело. Како каже амерички бизнисмен W. Clement Stone - Циљај на Месец, ако промашиш, можда ћеш погодити неку звезду. 
















4. Развијте своју јутарњу рутину


Јутарња рутина је постала популарна тема у последњих неколико година и са добрим разлогом. Ловци на успех су открили да је успешна јутарња рутина још један важан корак ка успеху. Спортисти, бизнисмени, глумци и други такође покушавају да устану што раније и да свако јутро проведу на исти начин. Робин Шарма је истражио ову тему и написао је читаву књигу о ефикасном јутру под називом ”Будни у 5... и читав је ваш свет”. 

Свако креира своје јутро како њему одговара, али већина устаје што раније (око 5-6), тренира, чита, прави планове за тај дан, доручкује наравно и рано почне са послом. Робин предлаже да се јутарња рутина подели на интервале по 30 минута, па би тако имали 30 минута за читање, следећих 30 за вежбање, 30 за планирање, итд.

Успешан почетак дана често одређује и какав ће нам бити остатак дана. Тако да нам је ефикасно јутро преко потребно ако не желимо да нам дан буде као да смо устали на леву ногу, што би рекао наш народ.


5. Развијте своју вечерњу рутину


У реду, ево нас код још једне рутине. Што нас доводи до спознаје да успешни људи воле рутину. Они устају у исто време, једу у исто време и често се облаче увек на исти начин (нпр. Стив Џобс)

Јутарња рутина треба да буде енергична и да нас покрене за захтеван дан, док се вечерња базира на прављењу планова за следећи дан, на одмарању и размишљању. 

Прво требамо да све спремимо за следећи дан, па да направимо листу обавеза за тај дан. Многи пребацују листу обавеза за јутарњу рутину, али се показало ефикаснијим да је направимо увече јер мозак у току ноћи размишља о тој листи и прави планове како најефикасније да постигне сваки задати задатак са листе. 

Такође се препоручује да анализирате свој дан, и да размислите шта сте добро одрадили у току дана, где сте погрешили и шта бисте променили сутрадан. Све наравно записујте.

Увече се препоручује и неки опуштајући хоби, као што је читање, као и дружење наравно!


6. Свакодневно сређујте ствари око себе


Овде не мислимо да требамо стално нешто да чистимо, већ да требамо свакодневно да постремамо ствари у дому 10 до 20 минута. Не дозволите да се неред накупи око вас. Успех бежи од неуредних и неорганизованих људи. Нека вам све увек буде на свом месту, а веће чишћење оставите за одређени дан у недељи.


7. Планирајте своје оброке унапред


Испланирајте шта ћете јести за цео дан јер ћете се тако сигурно определити за здраве оброке и ужине, уместо брзе хране за коју се одлучимо у тренутку глади и мањка времена. Успешни људи на храну гледају као на гориво и један од важних делова слагалице успеха. 


8. Развијте своју рутину за личну негу


Као што морамо здраво да се хранимо, тако морамо и да имамо план за личну негу. Тестирајте своју кожу и видите које креме и начин неге јој одговара. И стално употпуњујте своју стратегију за негу. Пробајте масаже, сауну и видите које вежбе вам одговарају. Па све то укплопите у целокупну листу обавеза (десети корак). 





9. Трошите новац пажљиво и анализирајте сваку вашу куповину


На крају сваког месеца, пола године и године анализирајте на шта трошите новац. Тако ћете видети где непотребно трошите и како се мали трошкови нагомилају. Лако се и пола плате потроши на слаткише, кафе и грицкалице. А тај новац је могао да се уложи на бољи начин. Све треба планирати.


10. Направите листу обавеза


Пошто све треба планирати, тако треба и направити листу обавеза и стриктно се држати ње. Данас нам толико тога може одвратити пажњу од наших циљева (интернет, телевизија, телефон!), да је неопходно имати листу обавеза за цео месец, недељу и дан. Кад одрадимо сваку обавезу, онда је прецртамо и прелазимо на следећу. Заволећете одрађивање и прецртавање обавеза јер су то ипак мали успеси, који ће вам дати ветар у леђа за још веће успехе.


Фото:

1. Photo by Alexandra Kirr on Unsplash

2. Photo by Avel Chuklanov on Unsplash

3. Photo by Chris Murray on Unsplash


Постави коментар