Знамо да нам је за успех потребан план, који ћемо пратити до детаља. За добар план је потребно направити листу активности, па онда поређати те активности по важности. Никад не треба започињати дан без листе обавеза. Направите је вече пре или ујутру чим устанете. Кад имате своју листу, онда ваш продуктиван дан може да почне.
АБВГД правило је управо то. Ређање наших обавеза по важности. Звучи једноставно? И јесте. Само је потребно да будемо дисциплиновани и да пратимо ово правило у потпуности.
Тајна успешних људи је увек била продуктивност. Међутим да би достигли жењену продуктивност, њима је потребно неколико алата.
Једна од важнијих правила је да морамо прво да одрадимо најтежи и најважнији задатак на нашој листи активности/обавеза. По речима Марк Твена: ,, Ако је ваш посао да поједете жабу, боље је да то учините одмах чим устанете. И ништа горе од тога вам се неће десити у току дана.” Дакле, ако морате да одрадите неки важан задатак, то мора да буде ваш приоритет. Без одлагања. Остатак дана ћете провести задовољни собом, и наравно лакше ћете одраћивати остале мање важне задатке. То се зове мотивација!
АБВГД правило нам помаже да организујемо наше приоритете и елиминишемо небитне ставке у нашем дневном распореду. Сваки приоритет добија своје слово.
А обавезе су најважније и неодложне обавезе. Уколико их не одрадимо, суочићемо се са озбиљним последицама, али ако их одрадимо (и то врло добро) онда ћемо полако градити успех. Ово су те жабе. Дефинишите једну до три А обавезе, па онда одредите која је најважнија од те 3. Па ћете тако добити: А1, А2 и А3. Дисциплинујте себе да не радите ништа друго док не поједете ове три жабе. ;)
Б обавезе су обавезе које требате да одрадите, али и ако не успете да их одрадите последице неће бити озбиљне. Проверавање мејлова и телефонски позиви, ручак са колегом нису тако важне обавезе. Можда некоме неће бити драго ако не урадите овакву неку обавезу, али и то је у реду. Уколико је то зато што сте радили на важнијем послу - завршавању ваших А обавеза. Никад немојте да прелазите на Б обавезу ако нисте завршили прво са А обавезама. Зато је јесте популаран савет да се ујутру не проверавају мејлови.
В обавезе су обавезе које би било лепо одрадити али ако их и не одрадите, нећете се уопште суочити са последицама. Ове ”обавезе” укључују сурфовање интернетом, проверавање друштвених мрежа, пиће са колегама итд. Овим активностима уопште није место на послу. Већина људи проведе 50% свог времена радећи ове активности. Онда се питамо како немамо времена за све. Заборавите на ове активности док прво не завршите А и Б обавезе.
Г обавезе су обавезе које требате поверити неком другом. Ове обавезе су и даље важне, али неко други ће их урадити боље, брже и ефикасније од вас. На пример, ако имате малу компанију сигурно ћете поверити књиговођи вођење папира да бисте ви могли да се фокусирате на вођење компаније - што је у овом случају ваша А обавеза.
Д обавезе су обавезе које можете потпуно елиминисати и нећете приметити разлику. Ове обавезе су можда биле важне у једном тренутку, али више не додају никакву вредност вашем послу. Само вам одузимају драгоцено време које можете да проведете радећи на А и Б обавезама.
АБВГД правило ће нам изоштрити фокус и тачно указати на критичне тачке у нашем послу. Потребна нам је дисциплина и напоран рад да бисмо све испунили, али макар сад тачно знамо шта да радимо и имамо још један алат за градњу наше стратегије. Јер жељени циљ захтева добар план, стратегију и свакодневну организованост.
Фото преузета од: Andrew Neel
Постави коментар