10 тактика за успех које требате применити ове године на послу

11.5.20


Да ли сте одлучили да напредујете у вашем послу, али вас нешто кочи? Да ли вам се деси да када завршите радни дан осећате да сте могли да будете продуктивнији? Испробајте већ сутра неке од ових техника за бољу продуктивност и наравно јављајте утиске. 


1. Испробајте Помодоро технику

Ова техника нам помаже да поделимо своје време на мале радне интервале од 25 минута, који се такође зову помодори. Након 25 минута рада следи пауза од 5 минута. А након 4 завршена помодора следи дужа пауза од 20 минута. Дакле, настављамо да радимо истим темпом, само требамо да организујемо наше пројекте у овим временским оквирима.

Зашто баш ови временски интервали побољшавају нашу продуктивност? Увек смо продуктивнији кад имамо задат рок, док кад имамо времена на претек имамо тенденцију да одуговлачимо са послом. Кад поделимо посао на мање задатке и за сваки задатак одредимо колико времена је потребно, боље ћемо бити организовани и тачно ћемо знати колико смо посла одрадили.


2. Запишите три најважнија задатка

Помодоро техника служи за ефикасно обављање задатака, али понекад ми ни не знамо које задатке требамо да одрадимо. Можда вам колеге прослеђују непотребне мејлове или једноставно имате толико посла да не знате одакле да почнете. 

Зато је потребно издвојити три задатка која су најважнија за сваки радни дан, и радити само на њима док се не доврше. Направите ову кратку листу свако јутро и видећете како ће ваша продуктивност скочити.

Photo by Bruce Mars 

3. Имплементирајте правило од два минута за брзе задатке

Неизбежно је да ћете у току дана добити непредвиђене задатке. Када добијете такав задатак, запитајте се да ли можете да га одрадите за два минута. Уколико можете, одлично! Завршите са том кратком обавезом. Два минута нећете ни осетити ако их одузмете од једног од ваших помодора. 

Али, уколико непредвиђен задатак захтева више времена, ставите га на вашу листу (одмах испод три најважнија задатка) и одрадите га касније. Немојте дозволити да вам поремети вашу листу приоритета.


4. Радите близу природног светла

Једноставно тражите да седнете близу прозора и још боље, отворите га. Изложеност сунцу побољшава сан, а знамо да добар сан побољшава нашу концентрацију. Природа налази све начине да нам помогне да будемо продуктивнији. 


5. Не дозволите да вас ометају

Кад год вас неко или нешто прекине у раду, потребно је око 23 минута да се поново фокусирате. То је пуно утрошеног времена, скоро један помодоро! 

Унапред направите стратегију за рад у миру и спречите било какво ометање док не завршите ваша три најважнија задатка. Затворите врата ваше канцеларије, угасите све друштвене мреже и нагласите људима око себе да вас не прекидају.


6. Подсећајте се вашег главног циља

Пре него што започнете са радом, проверите да ли се ваше активности тога дана поклапају са вашим дугорочним циљевима. Постарајте се да не радите пројекте који ће се на крају показати као губљење времена. Договорите се са колегама који су пројекти важни и размотрите циљеве заједно. Ако баш морате да одрадите задатке који према вама нису важни, нема везе. Не можемо баш сваки дан да поступамо према нашим плановима. Али то не мора да значи да ћемо одустати од њих.


7. Немојте радити више задатака истовремено

Чувени мултитаскинг је тако популаран међу нама женама и из неког разлога хваљен. Ми можемо да одрађујемо и по три обавезе одједном, али да ли је то добро? Мултитаскинг смањује нашу продуктивност за око 40% јер никад не можемо да се фокусирамо на једну ствар. Ово значи да ћемо одрадити неколико ствари али ни једна неће бити довољно добро одрађена. 

Људи који практикују мултитаскинг никад не могу да се фокусирају на један циљ, и то их спречава на путу до успеха. 

Можда је и добро што немамо реч за мултитаскинг на српском, ни не треба нам. Радити неколико ствари одједном није одговор. Један помодоро за једну обавезу је стратегија за успех. Зрно по зрно - погача! 

Photo by Carl Heyerdahl 

8. Не морате све радити перфектно
  
Са друге стране, и перфекционизам може да нас саботира. Немојте губити време на усавршавању детаља и  одлагању завршетка пројекта да би сте све још једном проверили. Имајте вере у себе и завршите са пројектом када је довољно добар. 

Перфекционизам може довести и до честог одлагања обавеза. Многи не желе ни да започну са пројектом јер се плаше да неће бити добро одрађен. Дакле, перфекционизам ствара страх од неуспеха. Одбаците нереална очекивања и запамтите да није грешка грешити, и да се једино не праве грешке ако не радимо ништа.


9. Одвојите време за себе

Морате да одвојите време за себе како бисте напунили батерије и били у најбољој могућој форми. Закажите време за негу о себи као што бисте за неки важан састанак који је немогуће одложити. 

Проводите ово време како ви желите; посетите салон лепоте, изађите са пријатељима или једноставно одмарајте уз вашу омиљену серију. 


10. Запитајте се зашто радите баш тај посао

Зашто сте одабрали баш тај посао и ту индустрију? Да ли сте одувек желели да добијете баш ту позицију или сте ипак планирали нешто друго?

Важно је знати зашто проводимо сваки дан по 8 сати (ако не и више!) на неком послу. Уколико тачно знамо наше циљеве и овај посао нам помаже да их достигнемо, онда ћемо бити мотивисани и продуктивни на послу. 
Уколико се наш тренутни посао не подудара са нашим циљевима, онда требамо да тражимо неке друге опције. Чак ћемо и тада бити више мотивисани на послу, јер ћемо знати шта желимо и како да пређемо на ново место што пре!



Изаберите неке од ових техника (или бар једну) и примените их већ данас и видећете како ће позитивне промене већ почети да се дешавају. 

Насловна фото: Aw Creative

Постави коментар